Stockholmsfinal i Funkisfestivalen

Datum:

Tid: Klockan 19.00

Plats: Stora scenen, Kulturskolan Stockholm, Lugnets allé 86, Hammarby Sjöstad

Kom och se Stockholms finalister i Funkisfestivalen tävla om en plats i finalen.

Stockholms stads delfinal går av stapeln för sjätte gången lördagen den 17 februari klockan 19.00 på stora scenen i Kulturskolans lokaler i Hammarby sjöstad.

Det blir fullt ös med sex fantastiska artister som efter sökningar på Kulturskolans kafékvällar och eftermiddagskafé blivit utvalda av en jury att medverka på scen.

Bidrag

1. Magdalena Westin ”Självständig tjej”
  2. Alexander Roldan ”When you say nothing at all”
  3. Thea Pernäng Thormodsen ”Du får vara den du är”
  4. Jesper Bergner ”Jag finns kvar”
  5. Elvira Gan Jonsson ”Min film”
  6. Nigara Michmanova ”Älskade Ängel”

Det blir show, mellanakter, allsång, och garanterat mycket glitter och glamour! Alla bidrag framförs på scen tillsammans med ett liveband. En jury på plats, bestående av etablerade personer inom scenkonst och musik, röstar tillsammans med publiken fram en vinnare som får representera Stockholm i rikstävlingen.

Adress: Lugnets allé 86, tvärbana station Sickla udde.

Biljetter till delfinalen går att köpa på Tickster.com.

Om Funkisfestivalen

Funkisfestivalen är Sveriges största melodifestival för personer över 15 år med kognitiv eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning inom LSS. Kulturskolan Stockholm arrangerar för sjätte året Stockholms uttagning till Funkisfestivalens rikstäckande finaler som anordnas av föreningen Funkisglädje.

Funkisglädjes rikstäckande finaler sker:

• Semifinaler: Nalen, 9 och 10 April 2024
  • Riksfinalen: Stockholm Waterfront Congress Centre, 15 juni 2024

Har du frågor?

Om du har frågor om anmälan, kontakta vår producent Ebba Johansson.

E-post: ebba.johansson@edu.stockholm.se