Invigning av Kulturskolans turnerande konstutställning

Datum:

Tid:

Plats: Kungsträdgården

Våren och sommaren 2024 levandegör Kulturskolan Stockholm stadsmiljöer med konstverk skapade av sina deltagare!

Den 6 maj inviger vi Kulturskolans turnerande utställning i Kungsträdgården, som sedan står kvar att beskåda till och med Kulturskolans dagar 13–15 maj. Därefter åker den på sommarturné i samverkan med stadens arrangemang kring sommarplatser!

Förhoppningen är att utställningen ska integrera genom att inspirera i närmiljön, och skapa glädje både för stockholmarna själva och de som besöker stan. Gator, kajer och torg som tidigare fyllts av biltrafik och parkeringsplatser förvandlas till platser för att strosa, umgås, och uppleva konst och kultur!

De 30 konstverken är skapade av Kulturskolans deltagare 6–22 år, i konst- och mediekurser, där även Kulturskolans Avancerade Program (KAP) och Kulturskolans Resurscenter ingår. Feriearbetarprojekt med Unga Berättar ingår även, där ferieanställda ungdomar handleds i att skapa offentlig konst.

Platser

I sommar befinner sig Kulturskolans konstutställning på följande platser:

• Kungsträdgården 6 maj–15 maj
  • Kista torg 20 maj–9 juni